dansen tot je blaren krijgt en capirinha in de zon - Reisverslag uit Jundiaí, Brazilië van Jiske Woudstra - WaarBenJij.nu dansen tot je blaren krijgt en capirinha in de zon - Reisverslag uit Jundiaí, Brazilië van Jiske Woudstra - WaarBenJij.nu

dansen tot je blaren krijgt en capirinha in de zon

Door: jiskewoudstra

Blijf op de hoogte en volg Jiske

31 Januari 2012 | Brazilië, Jundiaí

Vandaag ben ik al weer 4 dagen in Brazilie en ik kan niks anders zeggen; de tijd vliegt voorbij! Nadat ik aangekomen was vrijdag met het vliegtuig, werd ik meteen geconfronteerd met dat tijd hier anders werkt. Want ze lieten ons rustig 3 uur op onze koffer wachten. Na 2 uur waren sommige mensen zo boos dat ze keihard begonnen te klappen en boe te roepen en iedereen deed mee, echt een mooi protest! Uiteindelijk bleek dat de wagen waar de koffers opstonden stuk was en dat er geen andere wagen zo snel beschikbaar was...

Vrijdagavond heb ik een diploma uitreiking van Luana, de zus van Lucas meegemaakt. Het was bijzonder om te zien, ze hadden allemaal zo´n lange jurk aan en zo speciale hoed op en die werd net als in Amerikaanse films aan het einde omhoog gegooit, een feestelijk gezicht. Zaterdag heb ik heerlijk met Lucas uitgeslapen in ons kleine huisje. Het is niet veel, 1 slaapkamer en nog een ruimte waar we koken, lekker kunnen zitten en dat is het, maar het is genoeg voor ons. De badkamer wordt deze week gemaakt en tot die tijd maken we gebruik van zijn ouders badkamer, het lijkt een beetje op kamperen, haha. Ook wil ik volgende week lekker gaan verfen, want ik vind dat de muren wel een likje verf kunnen gebruiken. Leuk iets: een vriend van mij hier in Brazilie had zonnebloemen voor mij gekocht, als welkomscadeau=)

Zaterdag vertrokken Lucas, zijn familie en ik naar Sao Paulo stad, hier heb ik een gigantische leuke, feestelijke bruiloft meegemaakt! Er was eerst een ceremonie, waarin op ouwerwetse manier de dochter werd weggegeven, erg romantisch. Vervolgens een overvloed aan eten, er was live muziek en later op de avond een disco en ik heb denk ik nog nooit zo veel gedanst, heerlijk! Ook heb ik kennis gemaakt met ontzettend veel tantes, ooms, neven, nichten en daar weer de kinderen van en iedereen omhelst je meteen en zoent je meteen, je voelt je dan ook meteen thuis. Na de bruiloft sliepen wij in het huis van zijn tante en oom, waar we de volgende dag met 30 man weer buiten in de zon aan het lunchen waren met het eten wat over was van de bruiloft. Dus kortom een heerlijk weekend.

Wat ik ontzettend merk dat het voor mij een stuk makkelijker is het leven in Brazilie, omdat ik al veel beter de taal spreek dan de laatste keer dat ik in Brazilie aan kwam, ik kan communiceren met zijn familie en vrienden en hierdoor voel ik mij veel fijner. Vandaag schijnt hier de zon en is het 28 graden, ik moet uit kijken, want ik ben al licht verbrand, insmeren dus. Woensdag heb ik een gesprek op mijn stagebedrijf en tot dan, ons huisje inrichten, wennen aan het klimaat en portugees leren!

Nou dikke zoen voor jullie allen en ik hoop dat het goed met jullie gaat. Ook moeten jullie de hartelijke groeten hebben van Lucas zijn ouders en van Lucas zelf.

Zonnige groet, Jiske

  • 31 Januari 2012 - 13:26

    Jolanda (SoM):

    Namens team Social Management (CMV) wensen wij je een inspirerende tijd toe. Let goed op jezelf en houd ons op de hoogte!
    Hartelijke groeten van ons!

  • 31 Januari 2012 - 20:27

    Dennis:

    Jiske!

    Wat een leuk verhaal.
    Klimaat klinkt erg fijn en de bruiloft klonk erg gezellig!
    Veel plezier daar in Brazilië en ik kan niet wachten tot het volgende bericht

    Groetje uit het koude en vriezende Nederland

  • 12 Februari 2012 - 19:56

    Wendy:

    Hey jissie, ik lees hem nu pas, maar dat maakt niet uit:p ik had al de verhalen gehoord van je geloof iK:P
    hahaha,

    dag dag veel liefs wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jiske

Momenteel ben ik voor een semester aan het studeren in Zweden. Je kan alles in mijn blog lezen over mijn laatste avonturen en gebeurtenissen.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 12259

Voorgaande reizen:

26 Januari 2011 - 30 Juli 2011

Een nieuwe cultuurervaring

Landen bezocht: